fredag, september 02, 2005

2008

Förra gången det begav sig i Amerika, var jag hos min storebror i Halmstad och såg på katastroffilm. Det var ett antal flygplan som blev kapade enligt något slags scenario av en galning som sökte hämd för någonting (eller om det var för inget)...

Vi enades om att filmen var otroligt amerikansk och osannolik. Något sådant skulle aldrig kunna hända i verkligheten.

Nästa dag såg vi planen flyga in i World Trade Center - det i New York, inte det i Halmstad.

Och så sent som i går läste jag någonstans på internet en oneliner av förre Presidenten Clinton, osalig i åminnelse:

There is nothing wrong with America that can't be made right by what's right with America.

Och det var ju fiffigt ihopkommet av talskrivaren, men när jag nu ser den nya, senaste katastroffilmen utspela sig inför världens ögon, undrar jag. Gör det verkligen det?

En sak är säker, allt Hilary (varför har amerikanska kvinnor pojknamn?) behöver göra nu är att sätta fotboja på Bill.

Sen kan hon börja stava på presidenteden ;-)

Den som inte redan nu har fått en apoplexi, rekommenderas att klicka på rubriken och läsa Newshounds' utskrifter från FOX.

Lördag 3/9:
Det går alltså inte att komma fram till Newshounds sedan i går eftermiddags, men det beror inte på länken, utan på kapaciteten. Samma gäller t.ex. David Corns blogg, som ändå utökade sin kapacitet för bara 10 dagar sen.

Det verkar som att något har hänt i det amerikanska samhället i morse i går lokal tid, som får folk att vända sig från de vanliga snuttifieringsmedia...

Inga kommentarer: