onsdag, september 21, 2005

Extremister

Jag har sedan en tid tänkt skriva någonting om extremism bland Abrahams barn, särskilt inom amerikansk Calvinism och politisk Islam, men fann idag denna artikel på Krigskrönikan, som jag länkar till under rubriken.

Inledningen sammanfattar läget väl:

Skillnaden mellan kristen respektive muslimsk fundamentalism, är att den förra utövar ett mycket stort inflytande i världens mäktigaste nation, medan den senare är mer att se som en under-jordisk rörelse, som befinner sig i opposition på de allra flesta platser där den existerar.

Själv nöjer jag mig nog med att fila på något, om alla som förklarar orkanen Katrina som Guds straff över den syndiga staden...

Vi får se om en dag eller 2.

3 kommentarer:

Anonym sa...

http://krigskronikan.com/blog/ skriver just nu om kristen fundamentalism. Intressant. Jag syndikaliserar den från min egen blogg http://blog.lege.net/.

Anonym sa...

Jag undrar såå vad Vår Herre straffade med orkanen över New Orleans?
Var det invasionen i Irak och dödandet av mängder av oskyldiga, kvinnor och barn inte minst? Eller var det sodomin i New Orleans?
Kan inte vara lätt att avgöra den saken, så det är väl bara att välja det alternativ som passar antar jag.

Göran Koch-Swahne sa...

Ja det kan ju inte ha varit det förra, för det är ju den GODA sidan...

Girighet är rätt - så står det väl i Bibeln?

... och det måste ju ha varit det andra, för det vet ju alla människor att sodomiter ingår i ZOG, den stora värlssammansvärjningen...

Och Pastor Green har profeterat det, så då måste det väl vara så ;=)